Per què jo hauria d’ajudar un tal Èric a publicar un llibre sobre Islàndia via Verkami?

Verkami Islandia portada definitiva

Qui és aquest tal Èric?

Èric Lluent (Barcelona, 1986). Periodista de vocació des dels 12 anys. Vaig començar a fer ràdio als 16 anys, a Ràdio Contrabanda, i més tard a Ràdio Gràcia. Vaig iniciar la llicenciatura de periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona. Al cap d’un any i mig vaig rebre una oferta de feina per dirigir un programa de ràdio de tres hores diàries i el 80 per cent dels professors de la universitat em va posar traves per compaginar els estudis amb el que era la meva vocació, així que vaig deixar la universitat. Ara, si volgués acabar la carrera, em costaria uns 3.000 euros tornar a matricular-me. Dels 20 als 24 vaig formar part de la redacció del setmanari de l’Independent de Gràcia. He viscut a Hèlsinki, Reykjavík i he estat temporades a París. Actualment sóc periodista freelance. Col·laboro puntualment amb el Cultura-s de La Vanguardia i setmanalment al programa Tot és comèdia de Cadena SER Ràdio Barcelona. Per guanyar una mitja mensual molt inferior al salari mínim interprofessional entreno un equip de futbol sala i faig blogs i gestió de xarxes socials per a empreses. Fa gairebé dos anys vaig impulsar juntament amb Santi Pérez El Blog dels Nous Pobres. He participat en el projecte documental del ‘Sense Ficció’ de TV3 Veus d’una generació

 

Primera traducció de la Constitució islandesa escrita pel poble a tot el món

Islàndia ha esdevingut un referent pels moviments crítics fruit de les revolucions que es van dur a terme al país durant el període 2008-2010. Fruit d’aquestes protestes es va iniciar un procés de redacció d’una nova constitució popular, altament consensuat i aprovat via referèndum (que com podreu descobrir en el llibre, finalment se l’han carregat i ha quedat en no res). La primera constitució escrita per ciutadans normals i corrents, votats democràticament, i amb la col·laboració ciutadana a través d’internet. Tot un exemple de procés de redacció constitucional democràtic que mai ha estat publicat en paper i que tan sols es pot trobar a la xarxa en islandès i anglès. ‘Islàndia 2013. Crònica d’una decepció’, llibre que inclou la traducció al català d’aquesta proposta constitucional popular, esdevé doncs la primera traducció a tot al món d’un text que és tot un exemple per aquells que creuen en un reset del sistema.

 

Per què un Verkami per publicar ‘Islàndia 2013. Crònica d’una decepció’?

Arran del cinquè aniversari del col·lapse bancari islandès, el bo de l’Èric va pensar que seria adient proposar a publicacions com El País Semanal o el Magazine de La Vanguardia (totes dues pertanyents a grups de comunicació amb els quals col·laboro esporàdicament o més regular) la publicació d’un reportatge en profunditat per tal de trencar el mite de la revolució islandesa. Vaig enviar correus amb la proposta i ja us podeu imaginar la resposta. O no. Perquè de respostes, com és costum en el sector periodístic, no n’hi ha. Zero. Ni un ‘gràcies per pensar en nosaltres’. Res. I vaig pensar: “encara que te’l publiquin et pagaran una misèria i et demanaran que siguis autònom quan la quantitat que t’ingressaran al banc serà molt inferior a la quota d’autònoms. Així que millor que busquis alternatives, Èric”.

Així que el reportatge en sí el vaig publicar al setmanari de comunicació social Directa (núm.332 pàg.14 i 15), i amb la convicció de tenir entre mans una història realment interessant vaig començar a escriure el llibre ‘Islàndia 2013. Crònica d’una decepció’. I com que la meva fortuna personal és especialment reduïda, vaig pensar que l’única manera de tirar endavant aquest projecte era a través de Verkami.

 

Què es farà amb les 1.000 còpies que s’imprimeixin del llibre?

Un cop el projecte reculli el pressupost necessari per a la impressió dels llibres i la traducció de la constitució, jo mateix faré conferències gratuïtes per a aquelles entitats, associacions, assemblees o empreses que ho desitgin. Serà en aquestes conferències que es podrà adquirir el llibre, a banda d’un punt de venda situat al barri de Gràcia de Barcelona. El preu del llibre serà de 10 euros. Si esteu interessats a organitzar la conferència a la vostra entitat, seu social, bar, etc, podeu contactar amb mi a través del correu electrònic ericlluent@gmail.com.

 

Primer en català, próximamente en castellano and maybe later in English.

La primera edición del libro será en catalán y la segunda en castellano. Así que todo depende del éxito del Verkami y del dinero recaudado de las ventas de la edición en catalán para poder hacer realidad la edición castellano y llevar la conferencia ‘Islandia 2013. Crónica de una decepción’ a todas las localidades de España que estén interesadas. After that I would really like to publish it in English and spread the recent history of Iceland around Europe.

 

COL·LABORA A TRAVÉS D’AQUESTA PÀGINA.
COLABORA EN ESTA PÁGINA.
COLLABORATE THROUGH THIS PAGE.

Aquesta entrada s'ha publicat en Català i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Per què jo hauria d’ajudar un tal Èric a publicar un llibre sobre Islàndia via Verkami?

  1. Xavier massot i Martí ha dit:

    S’ha anunciat la publicació del llibre per vilaweb i jo encara no he rebut les recompenses de la meva aportació de 50 euros. Quė passa amb això?

Deixa un comentari