“Vols que dispari en directe? Espera, que ara carrego el trabuc”

Era l’estiu del 2003. No recordo el dia però era una jornada de la Festa Major de Gràcia. Jo tenia 17 anys i col·laborava per primer cop amb Ràdio Gràcia. M’encarregava de fer petits reportatges via telèfon mòbil i pel matí el Carles, director del programa, em va dir que m’apropés a Verdi amb Providència, que allà els Trabucaires de Gràcia farien una petita exhibició. Eren les onze del matí i, quan vaig arribar, a la cantonada no hi havia ningú, ni rastre dels trabucaires. Verdi amunt, Verdi avall, vaig estar una bona estona preguntant fins que un veí que coneixia la colla em va comentar amb un somriure: “segur que estan al bar”.

La colla dels Trabucaires de Gràcia feia pocs mesos que s’havia fundat, tot just el 3 de març d’aquell any. En entrar el bar vaig detectar la taula on hi eren els trabucaires i, en presentar-me, l’Albert Cortés de seguida em va fer un lloc. “Ara esmorzem una mica i després ja fem la connexió en directe”, em va deixar anar mentre s’encenia un Malboro. De cop, la taula es va omplir de porrons de vi, botifarra amb seques i pa amb tomàquet.

Jo era un xavalet i encara em posava nerviós quan havia d’entrar en directe per la ràdio, així que tot aquell cúmul de menjar i les insistents ofertes de l’Albert perquè n’agafés “una mica” no van ajudar gaire al meu estat de tensió. La idea del reportatge era poder escoltar les primeres salves dels seus trabucs però a mig tiberi vaig descobrir que encara no tenien permís per fer-ho. Un cop acabat l’esmorzar i a 15 minuts d’entrar en directe, l’Albert em va portar a un solar de Verdi de Dalt d’on va treure el seu trabuc i em comentar amb una mirada de complicitat: “vols que dispari en directe? Espera, que ara carrego el trabuc. Va! Però només un cop”.

Aquesta matinada l’Albert Cortés ens ha deixat i en llegir la notícia a l’estat d’una de les meves amistats de Facebook m’ha vingut aquest record al cap. Descansa en pau, Albert.

Fotografia: Josep Maria Contel

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

